Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Στο σκοτάδι η χώρα για άλλη μια φορά


 Έχω ένα ερώτημα προς όλη την πολιτική ηγεσία. Έχει κανείς άποψη για όλα αυτά που διαδραματίζονται σήμερα; Για παράδειγμα, δεν έχω ακούσει κανέναν πολιτικό μέχρι σήμερα να πει την άποψη του για το κούρεμα. Δεν έχω ακούσει αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί ή για το τι θα έπρεπε να γίνει. Δεν έχω ακούσει όμως ακόμα κάτι πιο σημαντικό.

 Τι άποψη έχει η πολιτική ηγεσία αυτού του τόπου για το ποσοστό του κουρέματος;

Εγώ σας έχω εκφέρει άποψη και σας έχω αναλύσει το θέμα από όλες τις πλευρές. Η πολιτική ηγεσία όμως δεν έχει άποψη; Πέραν του ότι πριν από μερικούς μήνες άπαντες έριχναν κατάρες σε όποιον τολμούσε να ξεστομίσει τη λέξη, ενώ σήμερα όλοι τη θεωρούν αναγκαία, άποψη άλλη δεν έχουν;
Πέραν από την κυρία Μπακογιάννη, που χτες είπε ότι θα πρέπει η ΕΚΤ να κουρευτεί, κατά το ποσοστό της έκπτωσης που έχει αγοράσει τα ελληνικά ομόλογα, δεν έχω ακούσει τίποτα από κανέναν.

Τι φοβούνται άραγε; Μήπως ότι θα ξεστομίσουν κάποια μπαρούφα σαν αυτές που έχουμε συνηθίσει να ακούμε εδώ και 2 χρόνια;

Στο μεταξύ, όλη η Ελλάδα έχει εξουσιοδοτήσει ποιον να κάνει τις συνομιλίες για το κούρεμα; Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο κύριος πρωθυπουργός και ο κύριος Χριστοδούλου γνωρίζουν το θέμα και θα προσπαθήσουν για ότι καλύτερο, αλλά δεν θα έπρεπε και η Ελληνική βουλή (και κατ΄ επέκταση όλοι μας) να έχουμε κάποια ιδέα για το τι συζητάνε;

Δεν θα έπρεπε η βουλή να έχει λέγειν στις διαπραγματεύσεις; Και αν ναι (ναι λέω εγώ δηλαδή), δεν θα έπρεπε σε αυτές τις συνομιλείς να υπάρχει κάποια αντιπροσώπευση της βουλής;

Και αν δεν υπάρχει κάποια τέτοια αντιπροσώπευση, γιατί δεν υπάρχει; Για ποιο λόγο όλα πρέπει να γίνονται “εν κρυπτώ” και απλά να μας παρουσιάζουν κάποιο νομοσχέδιο, ή την τελική απόφαση και εμείς πρέπει να συμφωνούμε;

Και καλά εμείς, αντιλαμβάνομαι ότι αυτές οι συνομιλίες είναι ευαίσθητες και ίσως πρέπει να γίνονται πίσω από κλειστές πόρτες. Η βουλή τι ρόλο βαράει; Δεν θα έπρεπε στην χειρότερη περίπτωση η Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων να έχει ενημέρωση, έστω και κλειστών των θυρών;

Αφού “μαζί τα φάγαμε” (κατά τον κύριο Πάγκαλο), δεν θα έπρεπε να έχουμε άποψη για το πως θα τα πληρώσουμε ή πως θα τα κουρέψουμε;

Και στο κάτω κάτω, τι είναι τέλος πάντων αυτό που συζητάει ο κύριος πρωθυπουργός με τους πιστωτές μας, που μοιάζει όλο και περισσότερο με το γεφύρι της Άρτας; Αν ήμουν εγώ σε αυτές τις διαπραγματεύσεις, το όλο θέμα θα είχε τελειώσει σε μια εβδομάδα. Τι είναι αυτό που συζητάνε και δεν τελειώνει;

Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο κανένας (εκτός από ελάχιστους) δεν γνωρίζει έστω ελάχιστα τους όποιους όρους της νέας δανειακής σύμβασης. Για ποιο λόγο δεν είναι θέμα συζήτησης σε κάποια επιτροπή της βουλής και για ποιο λόγο δεν υπάρχει καμία αναφορά από κανέναν, έτσι ώστε να έχει στοιχειώδη γνώση των πραγμάτων ο μέσος πολίτης, για όλα αυτά που συζητιούνται.

Για άλλη μια φορά, στο όνομα του ότι η κυβέρνηση διαθέτει κυβερνητική πλειοψηφία στη βουλή, η εκάστοτε κυβέρνηση έχει αναλάβει να κάνει το κουμάντο, βάζοντας στην άκρη όλους τους άλλους και ειδικά τη βουλή.

Για άλλη μια φορά το σύστημα λειτουργεί σαν ένα κλειστό club, όπου μόνο μέλη με gold card μπορούν να εισέλθουν. Δυστυχώς η βουλή και ο Ελληνικός λαός δέχονται να είναι στο σκοτάδι, στο όνομα του ότι έτσι πρέπει να λειτουργεί το σύστημα.

Σας έχω πει ότι δημοκρατία δεν σημαίνει απλά ελευθερία λόγου. Δημοκρατία έχουμε μεν, αλλά από το 1 μέχρι το 10, η ποιότητα αυτής της δημοκρατίας είναι στο 2. Διότι πέραν από την ελευθερία του λόγου, δημοκρατία σημαίνει ότι οι αποφάσεις παίρνονται συλλογικό, μέσα από την κοινοβουλευτική αντιπροσώπευση. Και τέτοια συλλογικότητα στις αποφάσεις, εγώ τουλάχιστον δεν βλέπω 

Πηγη Papaioannou

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου