Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013

ΔΗΠΕΘΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ – Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΒΡΕΧΕΙ ΑΡΚΟΥΔΕΣ ... κ. Νικολαΐδη ...


«ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΚΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ TAKO ΤΟΥ ΧΑΣΑΠΗ» κ. Νικολαΐδη

Αγαπητέ κ. Νικολαΐδη.
5489652896569Προβληματίστηκα αρκετά για το ύφος αυτής μου της επιστολής. Όχι βέβαια επειδή φοβήθηκα από τις «επιφυλάξεις που διατηρείται για κάθε νόμιμο δικαίωμα σας», αλλά γιατί απευθύνομαι σε έναν δημιουργό, τον οποίο ανεξάρτητα από το αν μου αρέσει ή δεν μου αρέσει το έργο του, και τον σέβομαι και τον τιμώ,
Για να τελειώνουμε όμως με τις «επιφυλάξεις σας» επιτρέψτε μου να σας πω μια συμβουλή ενός «αρχαίου» φίλου – Γιάννης Φελέκης το όνομα του – σε ένα αρχαίο μαγαζί των Εξαρχείων (Παλιακό το όνομα του): «Αγρινιώτη να έχεις πάντα πάνω σου ένα σουγιά», μου είχε πει. «Να μην τον ΒΓΑΛΕΙΣ ποτέ... Αν όμως τον ΒΓΑΛΕΙΣ, πρέπει να τον ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, γιατί αν δεν τονΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, θα τον βρεις… στον πισινό σου».
Σας το λέω λοιπόν κι εγώ, συμβουλευτικά και φιλικά: Μην με απειλείται. Αν έχετε στο μυαλό σας κάτι, που θέλετε να κάνετε πολύ... Μην διστάσετε... ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ κ. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που φοβούνται, ούτε από εκείνους που επιφυλάσσονται. Ό,τι είναι να πω το λέω κατά πρόσωπο.και με πρόσωπο... Και η διεύθυνσή μου για τα περαιτέρω είναι: Χαριλάου Τρικούπη παρ Δ αρ. 2.
Είτε έχουμε «τελειώσει» λοιπόν με τις «επιφυλάξεις σας», είτε μόλις αρχίζουμε, ένα να θυμάστε: "Κωμωδία ή δράμα η σκηνή αυτή έχει ψωμί". Πάει να πει: ΟΥΣΙΑ.
Την προηγούμενη εβδομάδα κ. Νικολαΐδη όλα τα τοπικά μέσα της περιοχής -ηλεκτρονικά και μη- λάβαμε τρία δελτία τύπου, δύο από τα οποία μας μετέφεραν τις κριτικές της φετινής παράστασης της zproductions ΕΛΕΝΗ του ΕΥΡΙΠΙΔΗ, την οποία για λόγους...
επικοινωνιακούς και όχι μόνο, την έχετε ονομάσει «συμπαραγωγή» του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και του «ανύπαρκτου» ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και το τρίτο (μεταξύ άλλων ενημερωτικών) την απάντηση σας, σε όσα αναφέραμε σε ανάρτηση του blog KOINOTHTAPRESS, του οποίου είμαστε διαχειριστές. Στο τελευταίο μάλιστα μας ζητήσατε να αποκαταστήσουμε και την αλήθεια.
Ανεξάρτητα και πέρα από το μέγεθος του έργου που έχετε την απαίτηση να φέρουμε εις πέρας, επιτρέψτε μου μια διευκρινιστική ερώτηση: Θέλετε να αποκαταστήσουμε ΟΛΗ την αλήθεια ή μόνο το μέρος εκείνο της αλήθειας που σας αφορά; Διευκρινίστε μας ποιο από τα δυο επιθυμείτε, γιατί εμείς έχουμε στόχο να πούμε ΟΛΗ την αλήθεια, στο μέτρο βέβαια που την ξέρουμε. Ελπίζουμε και στην βοήθεια σας.
Το γραφείο του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου στο Αγρίνιο κ. Νικολαΐδη, βρίσκεται πάνω από ένα κρεοπωλείο και μια χασαποταβέρνα. Όποιος κάθεται λοιπόν στην καρέκλα αυτού του γραφείου κατά τη διάρκεια της εργασίας του θα ακούει κάποιες φορές έναν μπαλτά να πέφτει με δύναμη πάνω στον πάγκο του χασάπη. Το γεγονός αυτό πέρα από την ενόχληση που προκαλεί, διδάσκει και δυο πράγματα τον κάθε φορά καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Αγρινίου. 1ον) Ό,τι όποιος κρατάει μαχαίρι και κόβει και μοιράζει ρόλους και απολαβές, θα πρέπει να έχει συνεχώς στη σκέψη του, ότι κάποιος άλλος πιο πέρα κρατάει τον μπαλτά και δεν ξέρουμε ούτε τι μπορεί να κόβει, ούτε τι μοιράζει. Και 2ον) να έχει πάντα υπόψη του τα λόγια του Σαββοπουλικού Δικαιόπολη κατά το στάδιο της σύγκρουσης που λέει: «Να η γκλάβα μου στον τάκο κι αν το δίκιο μου δεν βρω κι αν δεν πείσω το συνάφι, κόφτε τον μου τον λαιμό».
Μετά από όσα γίνανε φέτος στο Δημοτικό Θέατρο κ. Νικολαΐδη, ήρθε η ώρα που πρέπει κάποιος -ας είμαστε εμείς αυτοί- να αρπάξει «ένα τσουβάλι με καρβουνόσκονη και μια μαχαίρα», και «βάζοντας το κεφάλι του στον τάκο», να απειλήσει τους «καρβουνιαρονοικοκυραίους», πως θα τον «ξεκοιλιάσει τον πολύτιμο συγγενή τους, μπας και τον ακούσουν», και αποφύγουμε το κλείσιμο του θεάτρου. Γιατί το θέατρο κ. Νικολαΐδη στο Αγρίνιο δεν πρέπει να κλείσει, ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ.
Δεν γνωρίζω για πόσο καιρό ακόμα θα είστε ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ κ. Νικολαΐδη. Ευχόμαστε να είστε. Διαβάστε όμως με προσοχή τα παρακάτω, γιατί δεν είναι απλά και μόνο καλοπροαίρετη κριτική ακόμα και στις πιο «σκληρές» της αποχρώσεις. Αλλά προέρχεται και από έναν άνθρωπο που στο ξεκίνημα αυτού του θεσμού διέθεσε ώρες πολλές προσωπικού χρόνου για την στήριξη και ενδυνάμωση του.
Αρκετούς δημότες του Αγρινίου κ. Νικολαϊδη, καθώς επίσης και αρκετούς πολίτες της Αιτωλοακαρνανίας, δεν τους ενδιαφέρει πόσες παραστάσεις θα κάνει η «Ελένη» σε όλη την Ελλάδα. Τους ενδιαφέρει όμως:
α) Πόσες παραστάσεις θα κάνει το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στην περιοχή ευθύνης του, έτσι ώστε να υλοποιήσει τους ιδρυτικούς και προγραμματικούς του στόχους: Να ενισχυθεί δηλαδή, η θεατρική ανάπτυξη του Δήμου, του νομού, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής. Να ενεργοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό της περιοχής. Να συστηματοποιηθεί η συνεργασία των τοπικών καλλιτεχνικών δυνάμεων με τις καλλιτεχνικές δυνάμεις της υπόλοιπης περιφέρειας αλλά και του κέντρου και του εξωτερικού.
βΤο ποσοστό της συμμετοχής του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, ως «συμπαραγωγός» οργανισμός, ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ [1] της «Ελένης». Μην σας περάσει ούτε προσχηματικά η σκέψη απ’ το μυαλό, ότι το ενδιαφέρον είναι μόνο οικονομικό. Εμπεριέχει κυρίως μια αγωνία: Την αποτελεσματική οικονομική ενδυνάμωση του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, ώστε να παρέχει τις πολιτιστικές του υπηρεσίες στην Περιφέρεια, αυτοδύναμα, και ανεξάρτητα από τις κακόβουλες προθέσεις «κάποιων», που επιθυμούν ή απεργάζονται το «κλείσιμο» του.
Οι κριτικές, που μας αποστείλατε τις τελευταίες μέρες (κλικ ΕΔΩ και ΕΔΩ), κατά την άποψη μας, σε καμία περίπτωση δεν είναι «ενθουσιώδεις». Ενθουσιώδης είναι η προσωπική άποψη, ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ, της Μεσόφωνου-Μαέστρου κ. Φωτεινής Σαμαρά (κλικ ΕΔΩ), η οποία, εξ όσων μπορώ να αντιληφθώ, είναι μάλλον κάποια [2] φίλη σας, που σας αγαπάει πολύ.
Για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα όμως της παράστασης «Ελένη», κ. Νικολαΐδη, θα ακολουθήσει επόμενη ανάρτησή μας, στην οποία θα εκφράσουμε και εμείς την άποψη μας.
Να ρθούμε τώρα στο ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ.
Κάθε φορά που ακούμε αυτή τη λέξη κ. Νικολαΐδη, στο μυαλό μας αυτόματα έρχεται μια πρόζα του Τζιμάκου από την παράσταση «Με λένε Πόπη», για τον τρόπο που πραγματοποιείται αυτό το αφιλοκερδώς στις μουσικές παραστάσεις (Δείτε ΕΔΩ). Βέβαια από τέχνη σε τέχνη τα δεδομένα αλλάζουν, αλλά χωρίς να υπονοούμε κάτι ανάλογο, για το δικό σας «αφιλοκερδώς», έχουμε να σημειώσουμε τα εξής:
α) Αυτού του είδους οι προσφορές κ. Νικολαΐδη, έχουν αξία όταν δεν ανακοινώνονται. Παρά ταύτα εμείς σπεύδουμε, ευγνωμονούντες. Υπάρχει όμως ένα αγκαθάκι σ’ αυτή την ευγνωμοσύνη.
β) Από τις εικοσιένα (21) παραγωγές  (μέσα και οι συμπαραγωγές) του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου έχετε σκηνοθετήσει τις έντεκα (11). Κάτι παραπάνω δηλαδή, από τις μισές. Αυτές είναι:Έντα Γκάμπλερ (14-04-2008 - κλικ ΕΔΩ), Λοκαντιέρα (17-06-2008 - κλικ ΕΔΩ), Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές (29-01-2009 κλικ ΕΔΩ), Ευριπίδου Σπαράγματα ή απλά Μαθήματα μιας Άγνωστης Μυθολογίας (07-06-2009 κλικ ΕΔΩ),Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα (11-12-2009 κλικ ΕΔΩ), Ιππείς (15-05-2010 ΕΔΩ),Λεωφορείο ο πόθος (19-01-2011 κλικ ΕΔΩ), Σίρλεϋ Βαλεντάιν (16-12-2011 κλικΕΔΩ), Λα Πουπέ (11-04-2012 κλικ ΕΔΩ), και Αλίμονο στους νέους (21-12-12 κλικΕΔΩ), Ελένη του Ευριπίδη (08-07-2013 κλικ ΕΔΩ). Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που είναι δημοσιευμένα στην «διαύγεια»
§ Για την σκηνοθεσία του  ΑΛΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ εισπράξατε κ. Νικολαΐδη1.475,36€ επιπλέον του μισθού σας, (2.550 ευρώ μηνιαίως τότε - Δείτε ΕΔΩ καιΕΔΩ).
§  Για την σκηνοθεσία της ΛΑ ΠΟΥΠΕ εισπράξατε 4.426,08€ επιπλέον του μισθού σας (2.550 ευρώ μηνιαίως τότε - Δείτε ΕΔΩ) και τέλος
§ Για την παράσταση ΣΙΡΛΕΥ ΒΑΛΕΝΤΑΙΝ εισπράξατε 4.426,08 (Δείτε ΕΔΩ) επιπλέον του μισθού σας.
γ) Για τις υπόλοιπες σκηνοθεσίες σας δεν έχουμε στοιχεία. Λέγονται και ακούγονται διάφορα, τα οποία όμως εμείς δεν τα υιοθετούμε. Θα μας δημοσιοποιήσετε άραγε αυτά τα ποσά, έτσι ώστε να αποκατασταθεί, στο μέτρο του δυνατού πάντα, η αλήθεια, που αναζητούμε;
δ) Αυτά τα παραπάνω χρήματα από το μισθό σας σωστά και δικαίως τα πήρατε. Τα έχετε «δουλεμένα». Αλλού είναι το πρόβλημα.
Το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου κ. Νικολαΐδη σας έχει προσλάβει ως ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ και όχι ως ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ όλων των ακριβών του παραγωγών. Το να κάνετε μια δυο σκηνοθεσίες είναι θεμιτό. Το να τις κάνετε όμως όλες… είναι πρόβλημα. Καλλιτεχνικό πρόβλημα εννοώ, το οποίο και ελπίζω ότι το κατανοείτε. Εάν δεν το κατανοείται, όταν βρεθείτε στο Αγρίνιο κάντε μας ένα τηλέφωνο στο 6931 121632 να σας το εξηγήσουμε.
Επιτρέψτε μας όμως μετά από όλα αυτά, αλλά και από άλλα που γνωρίζουμε και αφορούν τα εξτρά της αμοιβής σας (παροχή στέγης, οδοιπορικά κ.α.) να την «μαζέψουμε» λίγο την ευγνωμοσύνη και βα την κάνουμε ευχαρίστηση, γιατί πριν μάλλον πλειοδοτήσαμε. Σας ευχαριστούμε λοιπόν για το «αφιλοκερδώς». Αυτό σημαίνει ότι «τιμάτε το ψωμί που τρώτε».
Να ρθούμε όμως τώρα και στα δύσκολα.
Σας ευχαριστούμε καταρχάς για την πληροφόρηση. Δεν έχουμε κανέναν λόγο να μην σας πιστέψουμε. Εσείς για φέτος (2013) κ. Νικολαΐδη θα πάρετε, όπως λέτε, καθαρές αμοιβές (εμάς βέβαια, όπως και το ταμείο της επιχείρησης, μας ενδιαφέρουν οι «ακάθαρτες» κι όχι οι καθαρές) 1.405,69€ Χ 12 μήνες = 16.828,28 ευρώ, η δε κα. Νίκολιτς 819,79€ Χ 12 μήνες = 9.837,48 ευρώ, Σύνολο δηλαδή, εσείς και η κα. Νίκολιτς θα εισπράξετε φέτος από την επιχείρηση (καθαρά) 26.665,76 ευρώ.
Λέτε στο δελτίο τύπου που μας αποστείλατε: «Όσον αφορά στο ποσό των 143.000,00 ευρώ, που εμφανίζεται σε δημοσίευμα, ως αμοιβή δική μου και της υπαλλήλου κα. Νίκολιτς Λίβια σας ενημερώνω ότι πρόκειται για τον προϋπολογισμό όλων των αμοιβών των ηθοποιών για τις χειμερινές παραγωγές του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.». Μας λέτε με άλλα λόγια και χωρίς να διευκρινίζεται, για ποιες ακριβώς «χειμερινές παραγωγές μιλάτε» (αυτές που θα ρθουν ή αυτές που πέρασαν;), ότι οι υπόλοιπες 116.334,24 αφορούν καθαρές αμοιβές των παραστάσεων που θα πραγματοποιηθούν τον χειμώνα, που μας έρχεται. Εδώ θα είμαστε κ. Νικολαΐδη για να το δούμε αυτό. Πάντως με βάση τα χρήματα που υπάρχουν προϋπολογισμένα περιμένουμε να δούμε παραστάσεις, οι οποίες στο σύνολο τους θα απασχολήσουν 20 ηθοποιούς «φίρμες» [της τάξεως και του καλλιτεχνικού μεγέθους(;) του κ. Μπεγνή] ή 28 «υποφίρμες» [της τάξεως και του καλλιτεχνικού μεγέθους(;) της κα. Πομόνη].
Δεν πιστεύουμε ότι στα χρήματα αυτά υπολογίζονται και οι αμοιβές των παραστάσεωνΑΛΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ και ΚΕΡΑΜΙΔΟΤΡΕΧΑΛΟΣ, που υλοποιήθηκαν τον χειμώνα που μας πέρασε. Αυτές αφορούν τον προϋπολογισμό του 2012, όπως βλέπουμε ΕΔΩ.
Αυτά προς το παρόν κ. Νικολαΐδη.
Όπως ήδη θα ξέρετε η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑPRESS έχει ανοίξει έναν φάκελο με τίτλο ΔΗΠΕΘΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ – Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΒΡΕΧΕΙ ΑΡΚΟΥΔΕΣ, εάν θέλετε παρακολουθείστε τις αναρτήσεις του. Ακόμα κι από τις αναρτήσεις εκείνες που θα σας στενοχωρήσουν θα βγείτε «κερδισμένος». Είναι γραμμένες από κάποιον που αγαπάει πολύ το θέατρο του Δήμου του.
Λευτέρης Τηλιγάδας


ΥΓ, Στην συνέντευξη τύπου κ. Νικολαΐδη δεν ήρθαμε, γιατί η πρόεδρος της ΚΕΠΑ του Δήμου Αγρινίου, η οποία, αφού πρώτα σας ζήτησε τη γνώμη, όπως μάθαμε, έδωσε ημερομηνία για το ανέβασμα της παράστασης «Άνδρες έτοιμοι για όλα» στο καλοκαιρινό θέατρο του Δημοτικού Πάρκου Αγρινίου, την οποία όμως δύο μέρες πριν την συνέντευξη του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου ανακάλεσε χαρακτηρίζοντας το θέαμα «άσεμνο», όπως ο Αιτωλοακαρνάνας ηθοποιός κ. Τσιμιτσέλης ανακοίνωσε.
Εάν ερχόμασταν στην συνέντευξη τύπου κ. Νικολαΐδη θα γινόμασταν πολύ δυσάρεστοι, και αυτό σε καμία περίπτωση δεν θα το θέλαμε για το ξεκίνημα της καλοκαιρινής σας παραγωγής, αφού θα σας πιέζαμε να πάρετε θέση και εσείς και ο Δήμαρχος και οι συντελεστές της παράστασης.
Πέρα απ’ αυτό όμως και επειδή αποφεύγουμε να ματαιοπονούμε, δεν μπαίνουμε καν στον κόπο να ρωτήσουμε οτιδήποτε τον Δήμαρχο Αγρινίου, γιατί ξέρουμε και τι θα μας απαντήσει και το πόσο μακριά θα είναι αυτό από την αλήθεια. Αυτό που λέω τώρα ισχύει έτσι όπως το ακούτε και είναι διασταυρωμένο από χρόνια στο «μαχόμενο ρεπορτάζ» του Δήμου.
Άρα τζάμπα κόπος κ. Νικολαΐδη για μας οι συνεντεύξεις τύπου. Έχουμε βρει άλλους τρόπους για να μαθαίνουμε την αλήθεια.
Ελπίζω να σας λύθηκε η απορία, για το λόγο που δεν παραβρεθήκαμε στην συνέντευξη τύπου.

---------------------------------------------------------------------------------------------
[1] Αλήθεια το ποσοστό της συμμετοχής του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, ως «συμπαραγωγός» οργανισμός, στα έσοδα της «Ελένης», γιατί δεν μας το ανακοινώσατε, κ. Νικολαΐδη; Θα μας το πείτε άραγε ή μήπως η συμμετοχή του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου εξαντλείται μόνο στα έξοδα;
[2] Να ζητήσουμε συγνώμη γι’ αυτό το κακόηχο: «κάποια», αλλά ως καλλιτέχνη την κ. Σαμαρά, και ανεξάρτητα από την αξία της, την αγνοούμε. Είναι σημαντικό όμως, που μας την γνωρίσατε, γιατί έτσι θα μπορέσουμε να μάθουμε περισσότερα για το ταλέντο της και την καριέρα της.

Αναρτήθηκε από  στην ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΠΡΕΣΣ

__________________________
http://wp.me/p1QIo0-6eJ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου